L'aprenentatge competencial per la seua mateixa naturalesa convida a la integració metodològica. Es recomana per a seqüenciar la programació dels continguts utilitzar estratègies metodològiques actives com l'aprenentatge basat en projectes o l'aplicació d'unitats didàctiques integrades que permeten treballar continguts d'un o més blocs de manera simultània.
Pel que fa als models d'ensenyament, la recomanació consisteix a combinar l'ús de diversos d'aquests: l'ensenyament directa, la inductiva bàsica, la investigació en grup, el joc de rols, l'ús d'organitzadors previs, treball en grup, exposicions orals, etcètera.
a) Els continguts es divideixen en blocs:
- Un món conectat.
- Xarxes d'ordinadors.
- Treball colaboratiu en la web 2.0
- Selecciò d'informació, organizaciò y producciò de continguts.
- Mitjans de comunicació.
- Xarses socials.
- Allotjament y distribució d'arxius al núvol.
- Comerç electrònic
- Factors de risc a la era digital
Bloc 2: Blogs
- Qui es un blog?
- Creaciò de Blogs
- Panel de control a Wordpress (temes, publicació i edició d'entrades, enllaços i continguts multimèdia, gestió de comentaris, i gestió de blogs).
- Tipus de pàgines web
- Estàndares de publicació i editors web
- Instalació d'un sistema de gestor de continguts
- Configuració d'un sistema de gestor de continguts
- Creació de pàgines estàtiques
- Gestió d'usuaris
- Temes, widgets i plugins
- Estructura d'un documento web: HTML
- Personalització de l'estil
- Publicació de pàgines web
- La seguretat de la informació
- Amenaces a la seguretat
- Malware
- Atacs als sistemes informàtics
- Protecció contra el malware
- Xifrat de la informació
- Signatura electrònica i certificado digital
- Navegació segura
- Privacitat de la información
- Protecció de conexions de xarxa
- Seguretat de les conexions inalàmbricas
- Anàlisi i Modelatge, Disseny i Algoritmes, Programes, Proves
- Representació del problema o projecte per mitjà del modelatge.
- Anàlisi de requisits d'una aplicació.
- Entrada i eixida de les dades.
- Restriccions del programa.
- Disseny de diagrames senzills de casos d'ús o de diagrames de context.
- Aplicació d'algoritmes i de diagrames de flux en la resolució de problemes senzills.
- Resolució d'un problema dividint-ho en subproblemes de menor complexitat.
- Resolució d'un problema a través de la generalització d'exemples particulars.
- Anàlisi del codi font d'un xicotet programa informàtic.
- Obtenció de resultats a partir d'unes condicions inicials predeterminades i realitzant les traces d'execució.
Bloc 6: Anàlisis, desenvolupament i prova d'aplicacions
- Anàlisi d'aplicacions
- Desenvolupament de programes senzills, matemàtics, etc.
- Prova d'aplicacions
No hay comentarios:
Publicar un comentario